Po Hamlecie
Jerzy Żurek
miejsce premiery:
Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
data premiery:
21 maja 1981
realizatorzy
reżyseria
Janusz Warmiński
dekoracje
Sławomir Dębosz
kostiumy
Irena Biegańska
muzyka
Adam Sławiński
asystent reżysera
Andrzej Baranowski
asystent scenografa
Małgorzata Szwedo-Kiljańczyk
praca nad słowem
Krystyna Mazur
obsada
Fortynbras
Jerzy Kryszak
Grothe
Henryk Talar
Lizon
Jerzy Kamas
Vik
Jacek Borkowski
Nestor
Czesław Wołłejko
Junior
Michał Bajor
Miła
Anna Chitro
Frant
Jan Kociniak
Dana
Barbara Bursztynowicz
Posłaniec króla Norwegii
Henryk Głębicki
Guildenstern
Stanisław Wojciech Malec
Rozenkrantz
Marek Barbasiewicz
Drab I
Bohdan Ejmont
Drab II
Andrzej Baranowski
Żołnierz I
Andrzej Rzechowski
Żołnierz II
Henryk Łapiński
Horacy
Tadeusz Borowski
Pierwszy ambasador
Jan Żardecki
Program
recenzje
Recenzja
Temat Szekspirowski w nowej roli
Lista utworów, których autorzy używają sztuk Szekspira jako tematów literackich, jest już wcale długa, choć daleko jej jeszcze do setek pozycji opartych na temacie Fausta, czy Don Juana. Piszący te słowa poświęcił obu tym tematom, jak również tematom Szekspirowskim w dramaturgii europejskiej, kilka ...
Recenzja
Od podszewki
Jerzy Żurek, którego sztukę wystawił Teatr Ateneum w reżyserii Janusza Warmińskiego, dekoracjach Sławomira Dobosza i kostiumach Ireny Biegańskiej, starał się spojrzeć na temat szekspirowski z drugiej strony. Szekspir opisuje co się dzieje w Danii, gdy się popsuły sprawy tego królestwa i zmierza ku katastrofie, której ...
Recenzja
I PO HAMLECIE
Właściwie nie wiadomo, dlaczego nie jest to sukces. Jerzy Żurek, którego Sto rąk, sto sztyletów zostało niemal jednomyślnie uznane za jeden z najciekawszych debiutów dramaturgicznych ostatnich lat, co więcej, sprawdzony na scenie z niezłym skutkiem, przygotował tekst następny. Tekst nie gorszy od poprzedniego, a ...