Po Hamlecie

Jerzy Żurek

miejsce premiery:

Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa

data premiery:

21 maja 1981

realizatorzy

reżyseria

Janusz Warmiński

dekoracje

Sławomir Dębosz

kostiumy

Irena Biegańska

muzyka

Adam Sławiński

asystent reżysera

Andrzej Baranowski

asystent scenografa

Małgorzata Szwedo-Kiljańczyk

praca nad słowem

Krystyna Mazur

obsada

Fortynbras

Jerzy Kryszak

Grothe

Henryk Talar

Lizon

Jerzy Kamas

Vik

Jacek Borkowski

Nestor

Czesław Wołłejko

Junior

Michał Bajor

Miła

Anna Chitro

Frant

Jan Kociniak

Dana

Barbara Bursztynowicz

Posłaniec króla Norwegii

Henryk Głębicki

Guildenstern

Stanisław Wojciech Malec

Rozenkrantz

Marek Barbasiewicz

Drab I

Bohdan Ejmont

Drab II

Andrzej Baranowski

Żołnierz I

Andrzej Rzechowski

Żołnierz II

Henryk Łapiński

Horacy

Tadeusz Borowski

Pierwszy ambasador

Jan Żardecki

Program

recenzje

Recenzja

Temat Szekspirowski w nowej roli

Lista utworów, których autorzy używają sztuk Szekspira jako tematów literackich, jest już wcale długa, choć daleko jej jeszcze do setek pozycji opartych na temacie Fausta, czy Don Juana. Piszący te słowa poświęcił obu tym tematom, jak również tematom Szekspirowskim w dramaturgii europejskiej, kilka ...

Recenzja

Od podszewki

Jerzy Żurek, którego sztukę wystawił Teatr Ateneum w reżyserii Janusza Warmińskiego, dekoracjach Sławomira Dobosza i kostiumach Ireny Biegańskiej, starał się spojrzeć na temat szekspirowski z drugiej strony. Szekspir opisuje co się dzieje w Danii, gdy się popsuły sprawy tego królestwa i zmierza ku katastrofie, której ...

Recenzja

I PO HAMLECIE

Właściwie nie wiadomo, dlaczego nie jest to sukces. Jerzy Żurek, którego Sto rąk, sto sztyletów zostało niemal jednomyślnie uznane za jeden z najciekawszych debiutów dramaturgicznych ostatnich lat, co więcej, sprawdzony na scenie z niezłym skutkiem, przygotował tekst następny. Tekst nie gorszy od poprzedniego, a ...