Kuchnia

Arnold Wesker

miejsce premiery:

Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa

data premiery:

15 kwietnia 1972

realizatorzy

reżyseria

Janusz Warmiński

przekład

Kazimierz Piotrowski

adaptacja

Janusz Warmiński

scenografia

Wojciech Sieciński

układ tańca

Wanda Szczuka

obsada

Magi

Kazimierz Chrzanowski

Max

Bohdan Ejmont

Berta

Barbara Rachwalska

Mangolis

Jerzy Moes

Paul

Edmund Karwański

Dimitri

Władysław Kowalski, Tadeusz Borowski

Cynthia

Hanna Giza

Anna

Krystyna Borowicz

Betty

Alicja Bobrowska, Ewa Milde

Molly

Monika Dzienisiewicz, Grażyna Barszczewska

Marcello

Jerzy Felczyński

Gaston

Jan Kociniak, Marian Kociniak

Kevin

Jerzy Kamas

Nicholas

Andrzej Zaorski

Peter

Roman Wilhelmi

Frank

Zdzisław Tobiasz

Szef

Stanisław Libner

Kierownik sali

Henryk Łapiński

Marango

Jerzy Kaliszewski

Włóczęga

Bogdan Baer

Hettie

Alina Jurewicz, Irena Inatowicz

Gwen

Anna Baranowska, Barbara Dobrzyńska

Jackie

Hanna Lachman, Elżbieta Kępińska

Hans

Andrzej Seweryn

Monika

Iga Cembrzyńska, Anna Seniuk

Alfredro

Jan Żardecki

Michael

Marian Rułka

Dafne

Lucyna Suchecka, Alina Szpak, Anna Ciepielewska

Winnie

Bożena Pietraszek

Onassis

Zygmunt Wiaderny

zdjęcia

Afisze i Plakaty

Program

recenzje

Recenzja

Świat kuchnią czy więzieniem?

Zaletą sztuki Weskera jest jej komunikatywność i prostota konstrukcji, mimo że utwór to wielopłaszczyznowy, odbijający różnorakie relacje: człowiek w atmosferze konkretnej pracy i w stosunkach z innymi. Wobec samego siebie też. A nawet jako element całości, zwanej światem. 

Recenzja

„Kuchnia"

Kuchnia jest niewątpliwie wydarzeniem artystycznym, spóźnionym na naszym „rynku" teatralnym o lat dziesięć, ale że na szczęście, wyznajemy zasadę: lepiej późno, niż wcale, dzięki tej zasadzie możemy obejrzeć sławną już na całym świecie sztukę Weskera.

Recenzja

Kuchnia pracuje: frytki raz!

Dwie kawy, trzy razy tort, cztery zupy jarzynowe. Sandacz, dorsz, sandacz. Jeszcze sandacz, podwójne frytki - zamówienia padają w tempie crescendo. W dużej kuchni nowoczesnej, wielkomiejskiej restauracji normalna godzina szczytu. 

Recenzja

Świat jest kuchnią

Oto jak - według własnej relacji - wystartował 24-letni Arnold Wesker, wychowanek West-Endu - dzielnicy londyńskiej nędzy, syn biednego krawca, chłopiec, który chwytał się niezliczonych zawodów od stolarza po cukiernika od dozorcy po kanalizatora, od ekspedienta do technika filmowego, by wreszcie stać się jednym z ...